Subject: Uitnodiging voor: Bijeenkomst SELL 19-09-18
From: "Natuur en Milieufederatie Limburg" <[email-masked]>
To: "P VinclairRamakers" <[email-masked]>
Date: Thu, 16 Aug 2018 12:00:13 +0200

<https://spits-online.nu/storage/external/mfl/files/ServicepuntEnergieLokaal
Limburg%20klein%20logo(1).jpg> 

Geachte mevrouw Vinclair-Ramakers,

Hierbij wordt u uitgenodigd voor de themavond die het Servicepunt Energie
Lokaal Limburg (SELL) organiseert op woensdag 19 september a.s., 19.30 uur,
op ons nieuwe adres: Kapellerpoort 1,Roermond (tweede verdieping). Voor de
thema-avonden worden Limburgse energiecoöperaties uitgenodigd, evenals
belangstellende overheden, bedrijven en particulieren.   

Deze keer is het thema: Zonneparken. De verduurzaming van de
energieopwekking neemt gestaag toe. Zonnepanelen op daken zijn niet meer
bijzonder, er verschijnen windmolens in het landschap en her en der worden
initiatieven ontplooid tot het ontwikkelen van zonneparken/zonneweiden.
Daarom hebben we mensen uit de praktijk uitgenodigd die met dit laatste
ervaring hebben opgedaan.

Weert Energie is bezig met de voorbereiding van een zonnepark met 5.200
panelen waarbij een coöperatieve buurtbatterij wordt gecombineerd met
grootschalige lokale opwekking van duurzame energie. Hoe pakken zij dit
postcoderoos- tevens SDE project aan? En hoe kijkt Enexis aan tegen de wijze
van aansluiten van zonneparken en het matchen van vraag en aanbod in
combinatie met een buurtbatterij?

De Zonnewijde Breda is een burgerinitiatief, van, voor en door burgers. Het
begon met een idee van één initiatiefnemer, zes jaar later liggen er bijna
7000 zonnepanelen op bedrijventerrein de ‘Steenakker’ in Breda. Meer dan 500
burgers en bedrijven investeerden in het park en realiseerden het grootste
zonne-energie crowdfundingproject van Nederland. Bijzonder is de
samenwerking tussen de burgercoöperatie BredaDuurSaam, het
crowdfundingplatform ZonnepanelenDelen en de gemeente Breda. 

Sprekers zijn:

- Weert Energie: Peter Gloudi/Gerard te Boekhorst

- Enexis: Karl Langeveld

- Zonnewijde Breda: Ludo Ansems

De bijeenkomst duurt ca. 2- 2,5 uur.

U kunt zich aanmelden tot 5 september. Het aantal aanwezigen is gelimiteerd.

Klik  <http://hier> hier
<https://spits-online.nu/platform/cVlR907pEbNxdIn8Qpue>  om je aan te melden
voor deze bijeenkomst.

Met vriendelijke groet,
Stichting Natuur en Milieufederatie Limburg

Carel van der Zanden
Energie en Duurzaamheid
Bereikbaar: maandag, woensdag en donderdag

  <https://spits-online.nu/public/images/logo_mfl.png> 

Geen mails meer ontvangen? Klik hier om af te melden.
<https://spits-online.nu/platform/LXNF1oSfduXNjoaiYe2R&email=wijkraadbornwes
[email-masked]> 

 
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_cam
paign=sig-email&utm_content=emailclient> 	 Virusvrij. www.avg.com
<http://www.avg.com/email-signature?utm_medium=email&utm_source=link&utm_cam
paign=sig-email&utm_content=emailclient>